Blogu' lu' Alin…

Istoric Moto Guzzi

Într-un micuţ orăşel Italian, Mandello del Lario, se năştea acum 85 de ani unul dintre cele mai “grele” nume din istoria motociclismului.

Pe 15 martie 1921, prin alianţa dintre armatorul genovez Emanuele Vittorio Parodi şi Carlo Guzzi, un fost coleg de aviaţie pasionat de motociclete, se înfiinţa „Società Anonima Moto Guzzi”.

Încă de la început, Moto Guzzi s-a remarcat prin modele avangardiste, caracterizate de performanţe uimitoare pentru acele vremuri.

În 1919, înainte ca firma să fie fondată oficial, Carlo Guzzi construia un prototip propulsat de un motor monocilindric de 500 cmc cu distribuţie OHC şi patru supape. Acesta nu avea să rămână singurul model revoluţionar din istoria mărcii, mărturie stând numeroasele victorii pe care Moto Guzzi le-a obţinut până la mijlocul anilor ‘50.

Modelul Falcone cu un design retro a fost fabricat în 1950 inspirat de modelul anterior Astore Falcone s-a bucurat de o imensă popularitate

A fost fabricat pînă în 1976, fiind uşor modernizat pe parcurs.

Moto Guzi a fost solicitată de armată italiană să fabrice un model de motocicletă 3×3. Moto Guzzi a profitat de această ocazie  pentru a-şi integra noul motor cu o capacitate de 745 cc. În anii care au urmat acest motor a devenit o marcă înregistrată Guzzi. Dar a fost folosit mai întîi de armată.

În 1967, apare o nouă motocicletă V7 marcând debutul unei noi ere pentru italieni. Cea mai importantă cracteristică a acestui model era motorul V2 răcit cu aer, operă a ilustrului inginer Giulio Cesare Carcano.

Aproape 40 de ani mai târziu, V2-ul răcit cu aer şi cu arbore longitudinal reprezintă blazonul neoficial al casei italiene, propulsând mai toate modelele ieşite de atunci din Mandello del Lario.

Considerat a fi adevăratul succesor al lui V7, V11 Sport şi-a încetat existenţa în 2004 şi nu puţini au fost aceia care au plâns dispariţia lui din oferta dealerilor Guzzi.

Breva 750 poartă numele unui vânt care bate peste lacul Como, un vânt care îndepărtează norii, fiind astfel un sinonim pentru vreme bună. Designul este modern, captivant de la prima vedere. Proiectată şi finalizată cu precizie, această motocicletă iese în evidenţă prin liniile soft ale rezervorului, nota de clasă fiind dată de jantele cu 3 spiţe.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s