Blogu' lu' Alin…

Istorie | Primele curse auto si moto din Regat.

    Intre 1904 si 1905 incep sa apara primele concursuri motorizate si organizate dupa regulamente clare. Regatul Romaniei a fost printre primele tari din lume in care s-au promovat concursurile motorizate, stabilindu-se si primele recorduri in acest sens. In 1904 regasim primele consemnari oficiale ale curselor de motociclism in Romania, mai corect in Regat, deoarece Marea Unire nu se realizase. La Bucuresti pe Velodromul de la Sosea se pare ca s-au alergat primele concursuri organizate de motociclism, o premiera chiar de talie mondiala daca ar fi sa ne raportam la anul in care avea loc!Tot in acest an, in luna Aprilie se emite de catre autoritatile bucurestene primul regulament de circulatie a automobilelor si se constituie Automobil Club Roman (ACR), care, un an mai tarziu, se va afilia la Asociatia Internationala. Dupa unele surse, in 1904 ar fi existat in Regat peste 50 de automobile, fiind se pare a sasea tara din lume care a organizat curse automobilistice!Revista ACR-ului numita „Revista Automobila” se lanseaza la o luna dupa infiintarea clubului, avand drept scop „propaganda in favoarea automobilului si aviatiei”. Va aparea lunar pana in 1930 sub conducerea lui Ion Camarasescu, o alta figura importanta pentru motorsportul romanesc.Ion Camarasescu a fost unul din membrii fondatori ai ACR-ului, alaturi de printul George Valentin Bibescu, personalitate tratata mai pe larg in primul articol din aceasta serie.Tot in 1904, ACR-ul organizeaza prima cursa automobilistica din Regat, pe ruta Bucuresti – Giurgiu si retur, pe o distanta de 120 km. Castigator, nimeni altul decat printul George Valentin Bibescu care, cu o medie de 66.5 Km/h realizeaza un record european pentru acea data (!), fiind cea mai mare viteza medie obtinuta pe soselele publice intr-o cursa! Bibescu nu era la primul record, in 1900 parcurgand celebrul traseu Geneva – Bucuresti si stabilind un prim record romanesc in motorsport! Cursa din 1904 o castiga tot la bordul unui automobil Daimler Benz, avand alaturi pe prima „soferita” cu brevet din tara, Marta Bibescu. La cursa a mai participat Ion Camarasescu, dar si Leon Leonida, cel din urma terminand al doilea. George Valentin Bibescu a fost primul campion in intrecerile auto din Romania. 1905 este un an deosebit de asemenea. Pilotul roman Ioan Maican participa la cursa de coasta de la Chateau-Thierry in Franta obtinand locul 3! George Valentin Bibescu parcurge distanta Galati – Ispahan (in actualul Iran), in 70 de zile, aventura de care am amintit in primul articol.In luna Noiembrie are loc cursa pe kilometru lansat, organizata sub numele de „Cupa George Plagino” si castigata de Leon Leonida.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s